Ljusare bilder på 3 minuter!

OBS, jag använder Photoshop CS6.
 
Redigeringen jag tänkte visa er idag är helt klart en av mina favoriter när det gäller redigering. Redigeringen ljusar upp din bild och ger den en fin svag blå effekt.
Det första steget är att öppna kurvor. Där brukar jag göra en kurva som ser ut som den ovan, men det beror såklart på från bild till bild. Målet är att ljusa upp din bild!
Steg 2 är att lägga på lite kontrast. Jag brukar välja ett värde mellan 30-50.
Nu ska vi lägga på den blåa tonen och det gör vi genom att gå till Lager>Nytt fyllningslager>Enfärgad.
Denna ruta dyker då upp och då väljer man en mörkblå färg t.ex. #01023e, sen ok!
Nu ska vi ändra blandningsläge till Uteslutning och dra ner opaciteten till någonstans mellan 15-40% beroende på bild. Här har jag 22%.
 
Klicka nu CTRL+SHIFT+E för att lägga ihop dina lager och nu är du klar!
 



Emma & Julia


Så bra tips!



♫♪ sandra


bra tips!



Amanda Niclasson


Superbra inlägg, tack för tipset! :) Kram



Angelica Bengtsson Fotografi


ÄLSKAR ljusa bilder, så himla fint!!

Läste i din presentation att du går estet-media i Lund.. jag med! :o Går du på typ polhem???



Angelica Bengtsson Fotografi


Sv: ah så sjukt, jag går på LBS i Lund, andra året nu, men valde mellan polhem och LBS!



milina.blogg.se


så bra beskrivning! jag är så dålig att redigera mina bilder i ps, så gör det i photoscape, funkar bra och gå fort :)



Celine

http://celinelf.se


Bra tips! Photoshop är ju det bästa som finns!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook