Baka baka liten kaka (bröd)

Det blev inget med Eveline & Tova så jag tog instruktioner från min mor och bakade bröd. Det gick sådär. Tror inte jag är menad att bli bagare. 
 
Grekiskt lantbröd stod på menyn. Kan säga att bilden på förpackningen är en lögn för mitt bröd ser inte alls ut så nu när det är klart... Notera att det är "ett ljust bröd med karaktär" hur nu ett bröd kan ha karaktär.
 
Så här fint såg det ut tills jag insåg att det skulle bli alldeles för jobbigt att blanda allt för hand och öste ner hela degen i vår hushållsassistent. 
 
Stoppade in mina bullar(bröd) i ugnen (det hade varit ett kul skämt om jag var gravid). Men jag menar, kolla på dom?!?! Ser helt förfärligt ut. Insåg också efter ett tag att jag glömt att starta vår timer. Så nu får jag helt enkelt kolla och sticka ner en kniv i bröden ca var 5 minut. Eftersom jag har noll koll på hur länge dom har varit inne. 
 
Bröden såg okej ut när dom kom ut ur ugnen. Men jag var ändå orolig att dom inte skulle vara klara i mitten eftersom jag failade med tiden.
 
Gissa vem som hade rätt? Jo, jag. Bröden var inte riktigt klara i mitten men det går att äta ändå. Riktigt gott faktiskt. Men jag ska nog inte ägna min framtid åt att baka. 
 
Tänkte kanske göra en slags serie, typ "Mie testar: ....". Skulle det vara uppskattat? 
 
 







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook