Min mini-odling

Nu har jag äntligen sått fröerna som jag tjatat om i en vecka! Den lilla odlingslådan köpte jag på Flying Tiger (före detta TGR) för 20kr och den bruna krukan hade jag sedan innan. I odlingslådan fyra olika fröer: basilika, persilja, chili och sallad och i krukan odlar jag körsbärstomater! Notera även att detta är första gången jag odlar något själv och att jag inte alls vet vad jag håller på med. Så detta ska bli otroligt spännande och jag lovar att uppdatera er! Har ni några odlingstips får ni gärna skriva dom i kommentarerna! 
Idag åkte Sandra hem och jag är i princip ensam i Kalmar över påsk. Alla vänner har åkt till sina familjer men jag var nyss hemma och ska dessutom jobba så jag stannar. Mamma kommer i och för sig och hälsar på om cirka 2 veckor så det är inte hela världen. Hoppades på att få massor gjort med både träning och skola men jag känner att jag håller på att bli sjuk så vi får väl se hur mycket jag får gjort haha... Vad ska ni hitta på i påsk?



Netti Starby


Vilken fin miniodling! <3 Kramis

Svar: Tack! Vi får väl se om det blir något av den haha! Kram
Mie Jensen



Alice


Åh, vad mysigt att odla lite hemma! ^^ Hoppas att du slipper bli sjuk!

Svar: Ja det är det verkligen, hoppas det blir något av det också haha! Det hoppas jag med :(
Mie Jensen




Vad kul att ha en liten odling :) Kram

Svar: Verkligen! Hoppas det blir stora fina växter! Kram
Mie Jensen



Ida


Åh vad kul, älskar sådant!! :D

Svar: Verkligen superkul! Hoppas det växer snabbt! :D
Mie Jensen



Heléna


Lycka till med odlingen! Ska bli roligt att se resultatet sedan :D Hoppas du inte blir sjuk utan att det vänder igen <3 Här blir det påsklunch med alla mina barn på lördag, men annars ska vi nog bara mysa under påskhelgen tror jag :D Kram <3

Svar: Tack så mycket! Usch ja, vill inte vara sjuk under ledigheten. Vad mysigt med påsklunch! Kram <3
Mie Jensen



Rebecha


Odla eget är jätte roligt, se bara till att det inte blir för fuktigt, då börjar det växa mögel.

Svar: Tack för tipset! Tog av locken nu så det får torka upp lite! :)
Mie Jensen




Vad mysigt! Skulle också vilja ha en!

Svar: Det är verkligen jättemysigt! Och så lätt!
Mie Jensen



snie.blogg.se


åh så kul! jag odlar tomater! skurit tomater i skivor o sått bara! har massor som växt upp, så kul!

Svar: Vad roligt! Det får jag testa nästa gång. Själv köpte jag frön men det kanske inte behövs då!
Mie Jensen



Netti Starby


Vad kul med miniodlingar och jag vill också börja odla! :-D Kramis

Svar: Riktigt kul! Och det är jättelätt att börja! Kram
Mie Jensen



Matilda Berlin


Men guu vad sött! Har tyvärr väldigt ogröna fingrar, så jag skonar dig från mina tipss som kan sluta i katastrof, haha! ;)

Svar: Haha, du har säkert massor av bra tips inom andra områden! ;)
Mie Jensen



Alice Lindström


Vad roligt att odla!

Svar: Verkligen superkul! Hoppas det blir något av det också haha!
Mie Jensen



Johanna Utterberg


Så kul och odla lite själv! :) Hoppas det kommer gå bra med allt du sått. Glad påsk!

Svar: Ja verkligen! Glad påsk till dig med! :)
Mie Jensen



annelie


så spännande me mini odling

Svar: Eller hur! Hoppas det blir något av det! :D
Mie Jensen







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook