The pics that didn't make it

Fördelen med att blogga om sina bilder är att man kan välja vilka man vill visa. Fotobloggare visar alltså endast upp de "perfekta bilderna". Men tro mig, alla fotografer misslyckas. Till och med toppfotobloggarna. Så därför tänkte jag nu dela med mig av bilderna som inte riktigt blev som de skulle. För att visa att jag också är mänsklig och kan göra fel, och gör fel ofta hahaha.
Haha, här blev verkligen ingenting rätt. Finns det ens något som är i fokus på denna bilden?
 
Återigen, helt fel fokus.
 
Denna bilden från igår tyckte jag såg fin ut i kameran när jag tog den, men nu i efterhand är ju allt åt skogen. Once again; inget fokus (i alla fall inte där det skulle vara), hela bilden är verkligen helt sned och lite fina regnbågsfärger har speglat av sig från linsen. Synd, annars hade nog bilden varit fin!
 
Såklart är det kul att se de fina bilderna och inspireras av dem, men kunde ju vara kul om folk kunde visa sina misstag också. En viktig del av fotografering är att analysera sina bilder, alltså att fråga sig själv; vad blev bra? vad blev mindre bra? hur kunde jag gjort istället? Därför tycker jag att det är kul att blogga om mina dåliga bilder också! 



Emma Grann Fotografi


Ja det finna många bilder som inte kommer längre än kameran... det är kul att du bjuder på dem :)

Svar: Det är ju tyvärr det! Drömmen hade väl varit att man lyckades varje gång haha!
MIE JENSENS FOTOBLOGG




Härliga bilder!



Isabelle Johansson


wow dina bilder!

Svar: Haha, synd bara att dessa var helt misslyckade!
MIE JENSENS FOTOBLOGG



ɑ n n i k ɑ


Fint!



Amanda Jona [SPONTAN]


Så kul att se! :)

Svar: Eller hur! :)
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Linn Strömberg


Tycker att den första bilden är väldigt fin trots att fokusen inte är där den "ska" vara. Gillade känslan i bilden :D

Svar: Vad kul! Det är verkligen från person till person vad man tycker är snyggt men det är bara roligt! :)
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Linnéa Alpsten


Jag tycker dock att den första bilden var otroligt fin! :) Uppskattar inlägget!

Svar: Haha vad roligt!
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Nathalie Tegelstam


Haha vad roligt att se, men tycker dem va jättefina ändå! :) kramkram

Svar: Haha tack så mycket
MIE JENSENS FOTOBLOGG



♫♪ sandra


åh nu blev ju jag sugen på vårrullar!



Julias skönhetsblogg


Vad kul att du ville vara med i min tävling! :) Jag tycker att bilderna är fina! I alla fall om man jämför med mina :) Kul att du delar med dig av bilder du är mindre nöjd med!

Svar: Haha, tack så mycket! :)
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Alina


Fina bilder!

sv: Det var det också :)



Johanna Utterberg


Vad roligt och se vad som kan hända ibland! ;)

sv: Tack så mycket!

Svar: Eller hur!
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Daniella 🌙


Svar: Åhhh, au pair vore drömmen för då får man ju visum ett helt år. Men jag kan inte göra det än, då jag inte har körkort. Men innan jag fyller 28 ska jag definitivt ha det och sedan ha ett år som au pair på Nya Zealand! Vore så roligt att se skillnaden också på jobben, var ju au pair i London ett halvår nyligen och jag kan tänka mig att det ändå är som två skilda världar. Har du börjat kolla upp organisationer? Om du åker som au pair/nanny dit så får du hojta!! :)



Josefine ♔


Men åå vilka fina bilder! :D

Svar: Tack haha, synd bara att de är helt misslyckade!
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Ida Lindborg ♡


ååh älskar ljuset i sista!

Sv: japp, det har du rätt i! mycket mumsigt :D

Svar: Det gör jag med! Synd bara att resten av bilden inte blev så bra, man kanske ska testa rädda den i photoshop haha! :)
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Fotoblogg av Ida


åh älskar ljuset i sista bilden! :D



NICOLE


Alla bilder blir inte alltid bra men det finns något fint med dem ändå tycker jag =)



Meg


haha, ibland känns det bra snopet att ta bilder när alla blir suddiga!

Svar: Ja haha!
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Beatrice Jakobsson - Fotograf


Tycker om bilderna även fast du kanske tycker dom är så bra fokus! :)

Svar: haha, vad kul! :)
MIE JENSENS FOTOBLOGG



Hanna Victoria Sahlqvist


Haha ska jag vara helt ärlig så blev jag jätte impad över första bilden när jag såg den. Det var riktigt snyggt att fokuset inte hamnade på just snödropparna utan en bit bakom på stjälken. Fantastiskt fin bild tycker jag :)
Kram Hanna!

Svar: Haha men tack så mycket! Det är roligt att alla tycker olika om en och samma bild! :) Kram
MIE JENSENS FOTOBLOGG



ExklusivaMoi


Detta visar du ju att det är den som är bakom linsen som gör jobbet och inte vilken "flashig" kamera och tillbehör som tar bilderna =)... att kunskap och övning är det som ger en färdigheter! Man blir aldrig fullärd och man ska alltid vara lite självkritiskt samt att alla se på olika sätt också. Fascinerande det där...

Svar: Håller med dig till 100%!
MIE JENSENS FOTOBLOGG







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook