Recension: Minolta Zoom 130C

Ni kanske minns att jag för ett tag sedan skrev ett inlägg om mina analoga kameror och att jag skulle recensera dessa efter hand? Sedan dess har jag fotat med min Minolta Zoom 130C och tänkte nu skriva vad jag tycker om den!
Fördelar: Denna kameran är verkligen superlätt att fota med och väldigt liten och smidig att ta med sig. Den har även en blixt som är mycket bra. Bra omfång på zoomen.
Nackdelar: Det går inte att fokusera manuellt vilket resulterar i att man inte riktigt vet var fokus ligger när man fotar. Alla bilder som inte tas med blixt blir suddiga, även mitt på ljusa dagen. 
Här nedan följer några bilder tagna med kameran:
Min slutgiltiga recension: Jätterolig kamera om man gillar att fota med blixt. Nästa gång vi har hemmafest här i kollektivet kan jag definitivt tänka mig att fota en rulle med blixt för att det är kul. Men vill man fota analogt lite mer seriöst så är det inget jag rekommenderar. Mitt exemplar har i och för sig några år på nacken och jag har säkert tappat den x antal gånger som barn, vilket skulle kunna vara en förklaring till varför bilderna blir som de blir. Men de bilder man faktiskt får till blir snygga men i slutändan är det inte värt att få 8 bilder som inte är suddiga av en 24-bilders film. Då använder jag hellre en annan kamera. 
Nästa kamera jag ska testa är Nikon AF3, jag satte i en ny rulle i förrgår men har ännu inte tagit några bilder. Hoppas på att ta några när jag åker hem till Skåne nästa gång!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook