Mina favorit foto-appar!

Då och då får jag en kommentar på instagram om vilken app jag redigerar mina bilder i, så det tänkte jag ta och svara på här! Jag växlar mellan tre olika GRATIS appar; VSCO Cam, Filterra och Squaready. Min mest använda är VSCO Cam så vi börjar med den.
 
Vsco har allt jag behöver; snygga filter, lätt att använda och förstå, i princip alla funktioner du behöver och dessutom ingen reklam(!!!). Just nu använder jag mig mest av filtret HB2, drar ner temperaturen och lägger på lite kontrast och sen brukar jag vara nöjd. Dessutom kan man ladda upp direkt till Instagram (följ mig! @mieevnice) i appen. 
 
Den andra appen jag brukar använda är Squaready. Finns inte så mycket att säga om den dock. Jag använder den mest för att spegelvända bilder eftersom jag hatar att "selfiekameran" på mobilen spegelvänder alla bilder när dom tas, så jag vänder helt enkelt tillbaka dom! Men det finns även andra funktioner t.ex. kan man centrera en stående bild så den får vit bakgrund och passar i Instagrams kvadratiska bildsystem och man kan även lägga på små ramar som ni ser på tredje bilden. Tyvärr innehåller denna app reklam, men det är sånt man får ta när det är gratis!
 
Filterra! Min nyaste redigeringsapp. Och precis som namnet antyder så är det en sjö av filter. Alltså det finns hur många filter som helst? Jag har laddat ner några stycken gratisfilter och jag har nog redan långt över 100 filter?! Det finns alltså ett filter för att tillfällen och bilder. Denna rekommenderas verkligen! Inte nog med att det finns massvis av filter så kan man även göra basicredigering med kontrast, exponering osv. Det enda som stör mig i denna appen är att den har pop-up reklam dvs. en bild eller ett videoklipp som kommer upp och som du måste titta på i ett visst antal sekunder innan du kan klicka bort det... Man kan säkert betala för en version utan reklam men det är jag för snål för haha!
 
Hoppas detta gjorde er lite klokare i app-djungeln. Det som bör tilläggas är att jag har en iPhone och vet därför inte om dessa appar finns på Android. Vi hörs imorgon och då kommer även en ny youtube video ut!



Sarah


Bra tips :)



Sandra'

http://ssandras.se


vilka bra tips :)
fina bilder och blogg också=)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook