En låtsasmidsommar

Hej från Liverpool! Say what?!?!? Japp jag har till 95% flyttat hit nu. Ska bara hämta saker i Sverige sen bor jag här; vilket är helt sjukt. Har skaffat mig ett brittiskt telefonnummer och bankkonto så det är liksom på riktigt. Men i alla fall så firade vi "midsommar" idag. Jag och Maria, som jag bor hos, bjöd in hennes brittiska kollegor samt grannarna på svensk midsommar idag! Det var så klart exotiskt för alla utom oss som ätit nypotatis och gräddfil sen vi föddes. Vi bakade jordgubbstårta imorse och Maria hade gjort både gravad lax och inlagd sill själv. Mycket lyckat blev det. Här nedanför följer lite bilder.
 
Såhär såg jag ut. Jag lät håret torka dock, men det hanns inte med innan min photoshoot i spegeln. 
 
Sillatårta (Silltårta för er icke-skåningar) och inlagd sill på äkta svenskt vis.
 
 
Sen fick vi sällskap av den här sötnosen som antagligen kände doften av gravad lax. Jag hade också kommit springande då.
 
Och det var allt! Nu har jag precis hoppat ner i sängen och ska kolla på ett avsnitt av Orange is the new black hade jag tänkt. Imorgon är det en afrikansk musikfestival i Sefton Park som vi tänkte gå och kolla in. Sefton Park är jättenära och vi har hört festivalen från huset hela dagen idag, så imorgon går vi dit. Godnatt på er. (Glöm inte kolla in vloggarna från Madrid på min YouTube!!!!)
 
 







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook