4 serier att kolla på i påsk!

Detta inlägget skulle kommit upp igår men eftersom jag är lite sjuk så somnade jag vid 18 och vaknade strax innan 08 idag...
13 reasons why. Tror ingen som hänger på internet kan ha missat den hype som råder kring denna serien. Jag läste om den på twitter och såg sedan alla avsnitt på ca 2 dagar. Serien handlar om Hannah Baker som tar livet av sig men lämnar 13 kassettband efter sig med anledningarna till varför hon gjorde det. När serien börjar är det Clay Jensen's (bra efternamn) tur att få lyssna på banden och man får följa både Clay och Hannah fram till slutet. För er som inte sett denna rekomenderar jag den verkligen. Jag själv fick upp ögonen för hur vi faktiskt behandlar varandra och hur elakt vårt samhälle faktiskt är. Denna serie finns på Netflix.
SKAM. SKAM säsong 4 drog igång i måndags och både jag och min kusin (som var här då) bänkade oss framför datorn och uppdaterade SKAM-bloggen frenetiskt. För er som helt missat SKAM så handlar serien om en ny huvudperson varje säsong och denna säsongen handlar det om Sana. Serien handlar om norska ungdomars vardag men det som gör serien så speciell är att den går att följa i real tid. Karaktärerna har egna Instagram-konto, Youtube-kanaler och allt material publiceras i real tid på skam.p3.no. Avsnitten sänds på lördagar på SVT play men följer man bloggen har man redan fått se alla klipp som sedan bildar avsnittet under veckan!
Stranger Things. Även detta är en serie som jag inte tror många har missat, men som jag ändå måste tipsa om. Serien handlar om ett gäng barn och när en av pojkarna försvinner. Det visar sig att något slags monster har rymt och har bildat ett parallellt universum i den lilla staden de bor i. Dessutom dyker en liten flicka som heter Eleven upp och det visar sig att hon har telekinetiska krafter. Jag älskar verkligen Stranger Things men kan hålla med om att den kan vara lite läskig för fegisar som mig haha. Men om man har någorlunda koll på filmskapande så inser man ganska snabbt hur välgjord och fantastisk denna serien är. Dessutom har serien ett helt fantastiskt soundtrack. Även denna finns på Netflix.
X Company. Min senast sedda serie! Min vän Nina tipsade mig om denna och oj vad bra den är! X Company handlar om amerikansk/kanadensiska spioner under andra världskriget. Jag har bara sett säsong 1 än så länge och då befinner dem sig i Frankrike för att förhindra att Hitlers armeer tar över landet och försöker bilda en motståndsrörelse. Det ska bli otroligt spännande att se säsong 2 och 3 för att se hur dom lyckas. Jag plöjde första säsongen på en dag och kommer antagligen göra samma med de andra säsongerna haha... X Company finns på ViaPlay!
Har du sett någon av dessa serier? Vilka andra serier kollar du på just nu? Hit me med era bästa tips!




Är så glad att skam är tillbaka :D

Svar: Jag med! :D
Mie Jensen



Netti Starby


Jag ska kolla på Skam lite senare idag! <3 Kramis

Svar: Det gör du helt rätt i! Kram
Mie Jensen



Miss Baby Peaches


Den där X Company lät himla intressant!

Svar: Det är den verkligen! Jag var lite tveksam till en serie som utspelar sig under andra världskriget men jag blev verkligen positivt överraskad!
Mie Jensen




Bra tips :)

Svar: Tack!
Mie Jensen



Carolina Thoor


Fyra bra tips, men endast 13 reason why & stranger things fångade mitt intresse. Sådant jag är intresserad utav! Synd att ingen av dem finns på dreamfilm :(

Sv; tackar. Ja, det är så skönt! :)

Svar: Har du sett 13 reason why eller Stranger Things? Riktigt bra är dom! Stranger Things finns på dreamfilm! :D
Mie Jensen



Eva`s blogg


SKAM sista säsongen skall ses , streck kollade alla dom andra såå bra! skall se det i veckan :) glad påsk :) kram

Svar: Älskar Skam! Riktigt bra är det! Kram
Mie Jensen



Johanna Utterberg


Vad roligt med lite serietips, jag har inte sett någon av dem! :)

Svar: Får du lite tid över tycker jag att du borde se någon av dem! :)
Mie Jensen



Matilda Berlin


Har precis sett klart 13 reasons, och den var ju verkligen sååå bra =)

Svar: Riktigt bra är den! Men har svårt att se hur det skulle kunna komma en säsong till :( Får hitta något nytt att titta på istället! :)
Mie Jensen



Anita


Älskar skam :D

Svar: Jag med!
Mie Jensen



annelie


tack för tipsen




13 reasons why är sååå himla bra!! Kikar även på skam!!:D

Svar: Eller hur!! Hade velat ha en säsong 2 men vet inte riktigt hur det skulle gå till :/
Mie Jensen



ullie


har aldrig seet skam o ja är jätte dålig på serier oxå tyvärr
önskar dej en in morgon dag

Svar: Vad tråkigt! Du borde ge det en chans! :)
Mie Jensen



Sara Ekman


Älskar Skam :D

Svar: Det är sååå bra!
Mie Jensen



Celine


Älskar att Sana är nya huvudpersonen i SKAM!



Maria Frände


Älskar att SKAM har börjat igen! :D



hellstromellinor.blogg.se


Åhhh, SKAM måste vara den bästa serien!

Svar: Eller huuur! Är dock lite besviken på säsong 4 hittills men det kanske kommer!
Mie Jensen




X-Company låter riktigt bra måste skriva upp den på Att-Se Listan. 13 Reasons Why kollar jag på veckovis (hur jag nu klarar det!)
Kan dock rekommendera serien nedan.
- Grand Hotel: Ett spanskt Downton Abbey (dock bättre) med mordmysterium som avlöser varandra i ett högt tempo, man hinner knappt tänka innan något nytt spännande händer. Finns på Netflix.


Svar: Låter mycket spännande, den får jag se när jag har lite tid över! :)
Mie Jensen







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?

Mitt namn är Mie och jag är 20 år. Jag går mitt andra år på Linnéuniversitetet i Kalmar där jag läser turism med inriktning på företagsekonomi. På fritiden hänger jag en hel del i naturen vilket ni kommer få se en del av då fotografering ligger mig varmt om hjärtat. Vill du kontakta mig? Klicka här för att skicka ett mail till mig! Portfolio
Instagram
Facebook